New in and ordered

Ansiktskitet kostade bara 130kr, tidigare runt 250 så det känns värt o testa. Är för combination skin, alltså oljigare t-zon och resten av ansiktet ofta normal vilket är precis min hud. Svarta pälsen inköptes för 500kr , tidigare 1400, från Belle. Urban Decay primer har jag velat beställa såå länge eftersom jag hört så himla mycket om den, och beautyblender är inte från riktiga märket haha köpte min på ebay såklart för 14kr :)



Vi är medvetna om hur brutalt vidrigt tvättbjörnar, kaniner,minkar, i vissa fall hundar, ja you name it blir behandlade för att vi människor ska ha tag på pälsen. Billig päls drar man bokstavligt av och slänger djuren i en hög (Ja, dom lever fortfarande). Detta vet vi. Ändå faller vi för samhällets syn på att päls är något snyggt och exklusivt, och köper en pälskrage eller vad det nu kan vara. Är detta empati?


hmmmm????????

2013-02-04 | 21:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback